1. خانه
  2. »
  3. اخبار دندانپزشکی
  4. »
  5. بیمه دندانپزشکی در سال 1403 ، 36 خدمات جدید را پوشش می‌دهد

بیمه دندانپزشکی در سال 1403 ، 36 خدمات جدید را پوشش می‌دهد

بیمه دندانپزشکی در سال 1403 ، 36 خدمات جدید را پوشش می‌دهد
امتیاز این مقاله از دید کاربران :
5/5

دبیر شورای عالی بیمه سلامت گفت: اکنون ۱۴ خدمت دندان‌پزشکی در حد معاینه تحت پوشش بیمه است که با تصویب شورای عالی بیمه، پوشش این خدمات برای سال ۱۴۰۳ به بیش از ۵۰ خدمت افزایش می‌یابد. محمودرضا محقق دولت‌آبادی، دبیر شورای عالی بیمه سلامت، در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به ده عضو شورای عالی بیمه و تلاش برای استفاده از خرد جمعی برای ارائه بهترین خدمت به مردم گفت: خبر خوب اینکه طبق تصمیم مدیران شورای عالی بیمه، قرار است پوشش بیمه‌ای خدمات دندان‌پزشکی را تا حد زیادی افزایش دهیم. البته این تصمیم در شورای اصلی عالی بیمه که در یک ماه آینده با حضور مقام عالی وزارت و مدیران ارشد سازمان بیمه برگزار می‌شود، نهایی و قطعی خواهد شد تا از ابتدای سال ۱۴۰۳ بخش زیادی از خدمات دندان‌پزشکی را تحت پوشش بیمه ببریم.

14 خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه سلامت

این ۱۴ خدمت دندانپزشکی تحت پوشش بیمه که تا پایان سال 1402 به متقاضیان ارائه می‌شد شامل پروفیلاکسی کودک، کاربرد موضعی وارنیش فلوراید، دستورات بهداشت دهان، سیلانت به ازای هر دندان _ فیشور سیلانت، جرم‌گیری (بالای ۶ سال یک بار)، آمالگام یک، دو و سه سطحی تریم/ اطفال، کامپوزیت زینتی یک، دو، سه سطحی خلفی ترمیم/ اطفال، کشیدن دندان و رادیوگرافی دندان (پری‌اپیکال یا بایت بینگ) بود.

البته ۶ خدمت پروفیلاکسی کودک، کاربرد موضعی وارنیش فلوراید، کاربرد موضعی وارنیش به جز فلوراید، دستورات بهداشت دهان، سیلانت به ازای هر دندان فیشور سیلانت و جرم‌گیری در حضور التهاب متوسط یا شدید عمومی تمام دهان پس از بررسی دهانی می‌تواند توسط بهداشت کار دهان و دندان، کاردان بهداشت دهان، پرستار دندان پزشکی و تکنسین‌های سلامت دهان دارای مجوز نیز ارائه شود.

بیمه دندانپزشکی در سال 1403

50 خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه 1403

برای خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه سال 1403 تاکید شده که تعداد خدمات به 50 مورد خواهد رسید ولی تا امروز اطلاعات دقیقی از جزئیات آن و میزان سهم بیمه دندان مشخص نشده است منتظریم تا پس از اعلام نهایی از سمت سازمان بیمه، جزئیات دقیق‌تری را با شما در میان بگذاریم.

برای مشاهده دقیق و کامل تعرفه خدمات دندانپزشکی 1403 کلیک کنید

کمک هزینه دندان مصنوعی تامین اجتماعی 1403

باتوجه به هزینه‌های بالای پروتز دندان، دریافت بیمه دندانپزشکی برای ساخت دندان مصنوعی یکی از سوالات مهم بیماران در ابتدای سال 1403 است در خبر دیگری درمورد نحوه گرفتن هزینه دندان مصنوعی از تامین اجتماعی اطلاعاتی را با شما در میان گذاشته‌ایم و شما می‌توانید برای بررسی مدارک لازم برای دندان مصنوعی تامین اجتماعی، به این صفحه مراجعه کنید.

به صورت کلی کمک هزینه بیمه برای ساخت دندان مصنوعی به این صورت بوده است که واجدین شرایط در هر 10 سال 2 بار مشمول پرداخت بیمه برای پروتز دندان بوده‌اند در حال حاضز اطلاعیه جدیدی برای سال 1403 منتشر نشده است و منتظر دریافت جدیدترین اخبار دندانپزشکی برای اطلاع رسانی به شما هستیم.

اخبار دندانپزشکی

قیمت کامپوزیت دندان 1403

هزینه ایمپلنت دندان 1403

دندانپزشکی رایگان بیمه سلامت

خدمات دکتربنائیان
آخرین نوشته‌ها
تشخیص آلزایمر از طریق دهان و دندان
آلزایمر از طریق دهان قایل تشخیص است
بیش تر بخوانید ⬅
لمینت ایمکس، مزایا، معایب و قیمت روکش دندان ایمکس
لمینت ایمکس، مزایا، معایب و قیمت روکش دندان ایمکس
بیش تر بخوانید ⬅
مراقب عفونت دندان و لثه‌تان باشید تا دچار این بیماری‌ها نشوید
مراقب عفونت دندان و لثه‌تان باشید تا دچار این بیماری‌ها نشوید
بیش تر بخوانید ⬅
این ویتامین برای سلامت دندان‌تان ضروری است
این ویتامین برای سلامت دندان‌تان ضروری است
بیش تر بخوانید ⬅
اصلاح طرح لبخند، بهترین روش ها به همراه مزایا، معایب و قیمت
اصلاح طرح لبخند، بهترین روش ها به همراه مزایا، معایب و قیمت
بیش تر بخوانید ⬅

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

Index